UNGDOMSUTVEKSLING

Ungdomsutveksling

Rotary legger  stor vekt på å fremme internasjonal fred og forståelse gjennom vennskap over landegrensene. Et ledd i dette er betydelig støtte til ungdomsutveksling. I 60-årene deltok vår klubb i et utvekslingsprogram med ungdom fra England, Wales og USA. Fra 90-årene er det Australia som har vært vårt utvekslingsland. Fem studenter herfra har hatt sine studieår i Brumunddal. Et tilsvarende antall har reist herfra til Australia.

I juli 2012 fikk vi Sina Rønning Kirkerud tilbake fra Australia. Australske Jordy Catts kom til oss i januar 2011 og reiste hjem i januar i 2012. Begge har holdt spennende orienteringer om sine opplevelser. Jordy skapte også engasjement blant klubbens medlemmer i form av aktiviteter som hun ble tatt med på.

Sina Rønning Kirkerud deltok i mars på RYLA, igjen et meget vellykket kurs/seminar.

Tast på lenken http://rotaryutveksling.no  for mer informasjon. Bildene nedenfor viser Sina til venstre og Jordy til høyre.